Σπόροι Chia

Οι θαυματουργοί σπόροι chia αποτελούν μια υπερτροφή στις μέρες μας. Το ανθοφόρο φυτό chia φύεται στο κεντρικό και νότιο Μεξικό και τη Γουατεμάλα και από την αρχαιότητα ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής των Αζτέκων και των Μάγια στην Λατινική Αμερική. Στην γλώσσα των Μάγια η λέξη chia σημαίνει δύναμη που αποδεικνύει την σημαντικότητα του φυτού στην καθημερινότητα τους. Οι Αζτέκοι καλλιεργούσαν chia γιατί θεωρούσαν τους σπόρους τόσο σημαντικούς όσο και το καλαμπόκι και άλλους σπόρους που συγκατέλεγαν απαραίτητα στην διατροφή τους. Οι σπόροι chia είναι πλούσιοι σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα (α-λινολεικό οξύ). Ειδικότερα, το 60% των σπόρων περιέχουν ω-3, το 15% ω-6, το 5% ω-9 και 20% κορεσμένο λίπος. Ακόμα ένα γεμάτο κουταλάκι του γλυκού με σπόρους chia, το οποίο αντιστοιχεί στην σωστή ποσότητα κατανάλωσης περιέχει περίπου 3-5 γρ. φυτικές ίνες, 3 γρ. πρωτεΐνης, περίπου 2 γρ ωμέγα-3 και 0,7 γρ ωμέγα 6-λιπαρά οξέα. Τα τελευταία χρόνια, λοιπόν έχουν υλοποιηθεί αρκετές έρευνες για την διατροφική αξία των θαυματουργών σπόρων και τα οφέλη που προσφέρουν στον οργανισμό. Αξιοσημείωτο είναι να αναφερθεί ότι η υπερτροφή αυτή έχει 15 φορές περισσότερο μαγνήσιο από το μπρόκολο, 6 φορές παραπάνω ασβέστιο από το γάλα, 3 φορές περισσότερο σίδηρο από το σπανάκι και 2 φορές παραπάνω κάλλιο από τις μπανάνες. Τα οφέλη των σπόρων chia δεν σταματούν εδώ αφού όλες οι παραπάνω ιδιότητες συμβάλλουν στην βελτίωση της καλή χοληστερόλης (HDL) και την μείωση της κακής (LDL) με αποτέλεσμα να ρυθμίζει την καλή λειτουργία της καρδιάς και να προάγει την καλή ποιότητα ζωής. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι σπόροι chia δρα κατά των φλεγμονών και έτσι μειώνεται ο κίνδυνος για καρδιακή νόσο, αρθρίτιδα και ορισμένους τύπους καρκίνου. Ακόμα, μειώνει τα συμπτώματα του διαβήτη και τονώνει τον οργανισμό χάρη στους υδατάνθρακες και τα ωμέγα-3 λιπαρά που περιέχει, δημιουργώντας αίσθημα πληρότητας από φαγητό, βοηθώντας την καύση θερμίδων και κατά συνέπεια την απώλεια βάρους.

 

Πείτε μας τη γνώμη σας