ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΧΑΜΗΛΗ ΣΕ ΠΟΥΡΙΝΕΣ

Οι πουρίνες είναι μέρος της χημικής δομής των γονιδίων μας και γονιδίων φυτών και ζώων και υπάρχουν σε όλα τα κύτταρα του σώματος και σε όλα σχεδόν τα τρόφιμα.

Οι δύο σημαντικές πουρίνες που απαρτίζουν το DNA είναι η γουανίνη και η αδενίνη. Οι πουρίνες αθροίζονται στο σώμα λόγω ενδογενούς σύνθεσης και λόγω εξωγενούς χορήγησης μέσω τροφών (πχ. υπερκατανάλωση αλκοόλ, κρέατος, μανιταριών, οστρακοειδών). Το ουρικό οξύ είναι μια χημική ουσία που παράγεται στον οργανισμό από την διάσπαση των πουρινών. Το παραγόμενο από τις πουρίνες ουρικό οξύ αποβάλλεται κατά κύριο λόγο μέσω των νεφρών.

Η αύξηση του ουρικού οξέος είναι συχνό παθολογικό πρόβλημα σήμερα. Η αύξηση αυτή συχνά ανευρίσκεται σε check up ρουτίνας με δεδομένο ότι στα αρχικά στάδια η αύξηση του ουρικού οξέος δεν προκαλεί συμπτώματα.

Σε βάθος χρόνου ωστόσο η αυξημένη κάθαρση του ουρικού οξέος από τα νεφρά μπορεί να προκαλέσει συγκρίματα, λίθους και νεφρική βλάβη ενώ η καθίζηση των κρυστάλλων του ουρικού οξέος στις αρθρώσεις μπορεί να προκαλέσει σοβαρή αρθρίτιδα.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΧΑΜΗΛΗ ΣΕ ΠΟΥΡΙΝΕΣ

  • Αποφύγετε γενικά το αλκοόλ, και ειδικά την μπύρα.
  • Η κατανάλωση αλκοόλ να περιορίζεται σε 1 ποτό, 3 φορές την εβδομάδα.
  • Πίνετε 2-3 λίτρα υγρά ημερησιως
  • Η επαρκής κατανάλωση υγρών βοηθά στην αραίωση του ουρικού οξέως.
  • Καταναλώστε μέτρια ποσότητα πρωτείνης, δηλαδή περιορίστε το κρέας, το ψάρι και τα πουλερικά σε 4-6 oz ( 100-200 gr)
  • Δοκιμάστε τοφού και αυτά που είναι πρωτείνες χαμηλών λιπαρών
  • Επιλέξτε άπαχο κρέας και τροφές να παρασκευάζονται με λιγότερο λάδι

ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:

  • Γλυκάδια
  • Αντζούγιες
  • Σαρδέλες
  • Συκώτι
  • Νεφρά Μοσχαρίσια
  • Μυαλά
  • Εκχυλίσματα ζωμών κρέατος
  • Ρέγγα
  • Σκουμπρί
  • Σάλτσες

ΜΕ ΜΕΤΡΟ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ:

ΛΑΧΑΝΙΚΑ: Σπαράγγια, κουνουπίδι, σπανάκι, μανιτάρια, αρακά

ΟΣΠΡΙΑ: Φακές, μπιζέλια, φασόλια

ΚΡΕΑΤΙΚΑ: Μοσχάρι, χοιρινό, πουλερικά, ψάρια και θαλασσινά

Πείτε μας τη γνώμη σας